HOME | DD | Gallery | Favourites | RSS
| Elaitea
# Statistics
Favourites: 600; Deviations: 83; Watchers: 240
Watching: 158; Pageviews: 30263; Comments Made: 3047; Friends: 158
# Interests
Favorite visual artist: A. MuchaFavorite movies: Hero, the LotR trilogy, God on Trial, Life of Brian
Favorite TV shows: Mononoke (not to be confused with Princess Mononoke), Ayakashi: Samurai Horror Tales, House MD, Star Trek TOS, TNG, DS9 and ENT, Firefly, Babylon 5, Battlestar Galactica (new series)
Favorite bands / musical artists: Sonata Arctica, Therion, Sabaton, Hammerfall, Nightwish, Blind Guardian, Within Temptation
Favorite books: Too many to name ;)
Favorite writers: J.R.R. Tolkien, T. Pratchett, N. Gaiman, G.R.R. Martin, J. Barclay, M. Atwood, B. Russell, F. Nietzsche
Favorite games: Pandemic II, Game of Life, Okami
Tools of the Trade: Good old MS Paint ^^
Other Interests: Archery, books, philosophy, religions, languages, astronomy, knowledge in general
# About me
Currently on hiatus. For more info, see my website (link below). Will reply to comments when back.Used to be a philosopher and 'theologian' in training. Has somehow ended up working at a court registry. A Trekkie in process, cat-lover and tea addict.
I'm a self-taught 'artist' with an overly active imagination and an interest in way too many things. MS Paint would be my weapon of choice.
Please forgive me for any spelling or grammar mistakes I make, English is not my native language (Dutch/Flemish is).
Oh, and just to let you know: my dolling resources and older dolls are on my website (see below). I won't post them on DA :)
Also, no need to thank me for the llamas. They're just silly little things that I like to give out once in a while ;)
# Comments
Comments: 802
sianic In reply to Elaitea [2017-12-25 10:05:48 +0000 UTC]
welcome! hope you had a great day ^^
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Kirliavstomo [2017-09-28 18:51:37 +0000 UTC]
Sorry dat ik pas een jaar later antwoord hierop, maar bedankt!
👍: 0 ⏩: 1
Kirliavstomo In reply to Elaitea [2017-09-30 13:55:51 +0000 UTC]
Graag gedaan en dat geeft helemaal niet hoor
👍: 0 ⏩: 0
Silerna [2016-12-20 13:30:48 +0000 UTC]
Hoi hoi! Tijdje geleden maar toch van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een hele leuke dag <3!
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-09-28 19:09:04 +0000 UTC]
Hey! Dit is een idioot laat antwoord, maar hartstikke bedankt!
Ik heb je laatste journals gelezen en hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad. En ik hoop dat je een fantastische job vindt! (of misschien al hebt gevonden) Solliciteren is altijd zo'n gigantisch rotwerkje... Het is precies of er altijd wel iets scheelt: te weinig ervaring, te veel ervaring, te laag diploma, te hoog diploma, te jong, te oud, niet extravert genoeg... Blah, echt niet leuk.
Anyway, wishing you best of luck!
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-09-28 19:25:53 +0000 UTC]
Hooi! Ik wou dat ik weer terug kon. Als ik nu door de tuin en van die ranzige spinnenwebben in me nek vind ben ik er alweer helemaal klaar mee met de herfst .
Ik ook maar loop nog steeds tegen alles wat je opgenoemd heb op, als je 18 bent ben je al té oud voor iets. Of je moet 20 zijn met 15 jaar werk ervaring, een universitaire graad en minimaal 3 talen vloeiend kunnen spreken. Overdrijven is ook een vak op zich maar er wordt gewoon veel te veel van persoon verwacht. En je wordt simpelweg in een hokje gezet.
Het komt wel goed denk ik, maar het heeft tijd nodig
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-09-28 20:41:58 +0000 UTC]
Oh, die spinnenwebben zijn altijd zo irritant... Op zich vind ik de herfst niet zo erg (mooie kleuren!), maar die spinnenwebben zijn verschrikkelijk XD
Ja... Oftewel heb je niet genoeg diploma's, oftewel heb je er te veel. En dat van die talen ken ik maar al te goed. Ik woon vlak bij de taalgrens en kreeg te horen dat ik een administratieve job mocht vergeten omdat ik niet vloeiend tweetalig (Nl-Fr) ben Sorry hoor, maar na jaren op de unief gezeten te hebben (waar het Frans niets voorstelt als taal, mede dankzij de 'Walen buiten' geschiedenis) was mijn Frans niet zo vlot. Nu werk ik in Brussel (aka officieel tweetalig) en moet ik niet eens een woord Frans kennen! Geraak er maar eens aan uit <_< En dan nog dat gezever van sollicitatiebrieven en -gesprekken... Ik word zo rood als een tomaat als ik zenuwachtig ben, dus dat maakte ook nooit een goede indruk. En zelfs voor een job als winkelbediende moest je een hele sollicitatiebrief opstellen.
Ik heb mij gewoon voornamelijk op werk bij de overheid geconcentreerd omdat a) als chronisch zieke heb je daar tenminste veel zekerheid en b) geen enkele sollicitatiebrief nodig! En de gesprekken waren niet van het type van 'noem 3 positieve en 3 negatieve eigenschappen van jezelf' en al die zever.
Nja, ik hoop echt dat je snel een leuke job vindt en van al die zever af bent! Solliciteren is echt niet leuk en veel werkgevers zijn gewoon veel te onrealistisch in hun verwachtingen. Ik duim alvast voor je Bij mij heeft het ook wel een tijdje geduurd vooraleer ik een job kreeg. Het zal inderdaad uiteindelijk wel goed komen!
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-10-02 14:30:44 +0000 UTC]
Hier kijken een hoop gevers al naar de geboortedatum en dan leggen ze hem weg. Zonder überhaupt naar de rest te kijken. Maar de hele maatschappij hier is zo gevormd dat alles in een hokje geplaatst moet worden. Zelfs laag/lager geschoolde mensen komen niet aan een baan omdat ze niet aan de universiteit hebben gezeten. En mensen die dat wel hebben gedaan komen niet aan de bak omdat ze geen ervaring hebben xD hoezo lekker vaag allemaal.
Maar zo gaat het wel. Mensen met weet ik veel hoeveel diploma's komen nergens terecht en laaggeschoolde krijgen geen kans. En dan heb ik niet nog niet over chronisch zieken enzo. Die zijn zo'n beetje ten doden opgeschreven om het cru te zeggen :\. Als ze minder het zo'n hokjes systeem zouden werken zouden mensen werken én werken in sectoren die nu schreeuwen om mensen.
Brussel is toch franstalig ? 1 keer geweest en toen voelde ik me echt een wereldvreemde XD Ik spreek geen woord Frans ^^'. In Antwerpen vond ik dat een stuk makkelijker (en vond het leukere stad). Ik raakte bij een spreekbeurt op lage school al zó gestrest dat ik maar niks zeg over gesprekken . vérschrikkelijk! Hier moet je alles opstellen om putjes schepper te worden. En zelfs een hoge beroeps diploma (in Nederland heb MBO (middelberoeps) HBO (hoge beroeps) en uni als systeem ) als je vuilnisman wilt worden.
Het komt goed, soms moet je wachten tot er iets op je pad komt waarvan je zegt "ja! dat wil ik!"
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-10-02 15:10:21 +0000 UTC]
Ugh, dat is echt zo'n rotsysteem. Alsof leeftijd nu echt zo belangrijk is. Net zoals ervaring... Dat is gewone dikke zever. Er zijn mensen op mijn werk die daar al 10 jaar werken (vanaf de oprichting van het rechtscollege zelf) die véél meer fouten maken als ik. En ik heb nog maar 1 jaar ervaring... Zolang als iemand (snel) wilt bijleren, zou dat toch niet zo veel mogen uitmaken voor de meeste jobs.
Hier hebben we nog het geluk dat de overheid regelmatig mensen zonder ervaring zoekt. En je kunt er als laaggeschoolde nog doorgroeien ook: één van de beste griffiemedewerkers is bij ons begonnen als poetsvrouw zonder enig middelbaar diploma. Maar om dat te kunnen, moet je eerst nog als statutair aangenomen worden en zo'n vacatures schrijven ze nog amper uit :/
Chronisch zieken zijn inderdaad serieus gejost (zoals we hier zeggen). Bij de overheid zitten we gelukkig nog redelijk veilig. Maar een 4/5de/deeltijds systeem omwille van medische redenen waarbij je pensioenrechten niet worden aangeraakt? Bijna onmogelijk om vast te krijgen. Ze verwachten van ons dat we evenveel doen als een compleet gezond persoon, terwijl dat soms/vaak niet mogelijk is. En als je deeltijds wilt werken, moet je inboeten op je pensioen en ziekteuitkering
Brussel is officieel tweetalig, hoewel je dat niet echt merkt als je in Brussel bent XD Een beetje een heikel punt in Vlaanderen, maar er valt weinig aan te doen Antwerpen is inderdaad een stuk leuker dan Brussel, maar persoonlijk geef ik nog de voorkeur aan Leuven. Die stad is een pak kleiner, maar gezelliger dan Antwerpen.
Ahahah... Gesprekken... Ik ben ook altijd zo'n stresskonijn geweest bij spreekbeurten, laat staan sollicitatiegesprekken XD
Een HBO diploma om een vuilnisman te kunnen worden? Dat is wel erg o_o
Ja, natuurlijk! Je zult wel een goede job vinden
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-10-02 19:32:49 +0000 UTC]
En het wordt allemaal steeds erger. En het ergste ; onze overheid kan het geen bal schelen.
Als er iets slecht gaat gaat de overheid zich bezig houden met het feit dat zwarte piet racistisch is (dat soort onwijs belangrijke dingen! ) Het is allemaal 1 pot nat waar een normaal mens geen enkele kans krijgt om te laten zien wat zijn talenten zijn. Ik denk dat je voor geen goud bij onze overheid wilt werken. Daar werken echt de heldere lichten....
Pensioen is hier al jaren slecht. Je gaat er alleen maar achteruit van. En onze generatie moet tot onze 70ste levensjaar werken. Dus komen we gezellig met looprekje en al op kantoor -__-.
Leuven ben ik nooit geweest. Ik rij bijna altijd door belgië heen als ik zo nadenk ^^'; of zit ik heel dicht bij de grens. Ik heb het niet zo op hele grote steden. Daarom vind ik steden als Parijs en Barcelona leuk om een dag of wat geweest te zijn maar voor een trip? nee bedankt. Dan vind ik kleinere steden en dorpjes veel leuker en zijn vaak gezelliger! Het liefste zou ik lekker in de polder zitten ofzo .
Ja erg he?! Maar zo is het wel! Waar ik vrijwilligers werk doe in een dierenasiel willen ze graag iemand hebben voor de achter de balie. Maar ze zoeken iemand voor 16 uurtjes die een universitaire graad heeft, verstand van computers en dierenwelzijn, engels en duits kunnen spreken en volgens mij ook nog frans en 15 jaar ervaring . Dus zit er nu nog steeds een vrijwilliger achter,zo gek vinden ze dat!
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-10-08 19:14:20 +0000 UTC]
Bij ons wordt het er helaas ook niet beter op :/ Die Zwarte Piet-discussie, daar word ik ook gek van. Doe dan gewoon ineens een roetpiet en daarmee basta. Al dat gezaag daarover
De ambtenaren hier hebben ook geen al te goede reputatie hoor... Ik weet dat er bij een overheidsdienst waarmee we in nauw contact staan soms ook geen al te snuggere mensen zitten. Laat staan dat het daar allemaal harde werkers zijn XD Maar gelukkig geldt dat niet voor iedereen bij de overheid
Yup, hier zowat dezelfde situatie. Ik zie mezelf alleszins niet zo lang kunnen werken hoor. Laat staan dat ik aan een loopbaan van 44 jaar zal geraken om zo een volledig pensioen te kunnen krijgen...
Ik moet toegeven dat ik ook niet veel naar Nederland ga. En als ik er naartoe ga, dan is het naar Maastricht of Sluis. Grote steden zijn inderdaad niet zo leuk. Allemaal veel te druk voor mij, zeker omdat ik al mijn hele leven in een klein, rustig dorp woon! Ik heb veel liever wat natuur. De Ardennen vind ik meestal wel fijn, of van die kleine bergdorpjes in Duitsland
Man toch, zijn die helemaal op hun hoofd gevallen? Ik vraag me af of er in jullie asiel dan zo veel contact is met Engels- en Duitstaligen... En waarom een universitair diploma én 15 jaar ervaring? Ik denk dat iemand zonder universitair diploma, maar wel met 15 jaar ervaring, die job goed genoeg zal kunnen uitoefenen. Zo veel vereisten... Das toch niet meer normaal? Geen wonder dat ze niemand vinden...
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-10-12 19:29:43 +0000 UTC]
Nou nee. Ook geen roetveeg piet! Je ziet dan helemaal gelijk wie het zijn! Dan is de clue weg . Met al die zwarte schmink was het nog best lastig, zelfs al waren de stemmen nog zó bekend . Het punt is juist dat men het verhaal niet kent achter Sinterklaas en kinderen maken er ook geen punt van. Wij volwassenen moeten weer zo nodig aandacht hebben.
Ambtenaren vind ik altijd een apart volk. Ze hebben vaak geen humor en zijn altijd zo houterig...het is verder geen ramp als mensen minder....slim zijn dan andere maar soms..kan je er gewoon aan ergeren
Ik kom niet veel verder dan Rotterdam. Dat is ongeveer 30-40 kilometer van mijn woonplaats vandaan. Maar je doet er al 60-90minuten over om er te komen. Als ik hier de wijk uit loop sta aan het haringvliet. Mij hoor je niet klagen . Duitsland is leuk, ik vind ook vooral duitsers heel vriendelijk en gezellig. Al spreek ik geen woord Duits .
Ja erg he? Het is eigenlijk zo lachwekkend....dat het gewoon erg triest is allemaal. Maar zo gaat het wel tegenwoordig. En ben bang dat het alleen maar erger wordt.
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-10-16 21:33:15 +0000 UTC]
Ik denk dat je een roetveeg piet nog voldoende kunt schminken om de persoon onherkenbaar te maken (hele gezicht bedekken met een niet volledig dekkende laag make up + donkere vegen in het gezicht). Het is gewoon maar dat mensen minder zagen als je voor een roetpiet gaat XD Ik moet eerlijk toegeven dat er nooit iemand in mijn directe omgeving voor Zwarte Piet heeft gespeeld, het waren altijd vreemde mensen, dus weet ik niet hoe gemakkelijk kinderen een Piet zouden herkennen XD
Ja, daarom dat ik het haat als buitenlanders zich er mee moeien. Sorry, maar je hebt gewoon geen idee waarover het gaat, dus moet je ook niet je mening door ons strot duwen... Ze houden ook nooit rekening met het feit dat we gewoon een andere geschiedenis hebben en dat mensen met een andere huidskleur tot niet zo lang geleden gewoon zeldzaam waren in vele streken.
Psst... voor het gewone volk ben ik een ambtenaar eh De meeste van mijn collega's zijn eigenlijk wel tof (buiten de profiteurs <_<) en kunnen al eens goed lachen (het is ook moeilijk om niet te lachen als je sommige beroepen leest...). Maar de stereotype ambtenaren zijn echt wel irritant.
Meestal geraak ik maar tot in Leuven, nog geen 30km ver XD (buiten voor het werk dan, maar dat telt niet mee). Dat duurt ook lang! Klinkt wel leuk, ik heb altijd wel dicht bij het water willen wonen. In de plaats daarvan woon ik tussen de velden, wat ook wel leuk is. Het uitzicht vanaf ons huis is best nog wel mooi: glooiende velden en groepjes bomen.
Ja, Duitsers zijn altijd zo vriendelijk! Het is altijd zo fijn om naar Duitsland te gaan. Jammer genoeg ben ik er de voorbije jaren niet meer geraakt
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-10-22 14:16:24 +0000 UTC]
Lekker laat andwoord .
Hier doen ze dat niet. Twee kleine veegjes op de wang en dan ben je een zogenaamde roetveegpiet. Nou in mijn ogen ben je dan gewoon iemand die twee vegen op gezicht heeft xD. Ze hebben ook witte pieten uitgevonden, die zien er gewoon uit als clowns ; wit gezicht , rode wangen , rode neus en rode lippen. Dat is dan toch geen piet? . Ik heb vrienden die zwarte piet spelen/speelde en die blijven ook gewoon zwarte piet. Ik zelf had het niet zo snel door toen ik klein was en zelfs met bekende personen op de tv moest ik altijd goed luisteren naar de stem om te ontmaskeren wie ze waren. En het is een Nederlandse traditie, al héél lang! Ik mag het misschien niet zeggen, maar als je je niet wilt/kan aanpassen in een ander land, ga dan gewoon terug. Wij moeten ons toch ook aanpassen? Er zijn grenzen. Zwarte piet is nooit slaaf geweest en als was hij dat wel , historie kan je niet veranderen. Gebeurt is gebeurt en deal with it.
Hahaha ja weet ik maar de meeste zijn wel gewoon zo . Hier in ons gemeentehuis zijn het écht van die dode zombies. Vérschrikkelijk, sta je daar en maak je een grapje. Kijken ze je echt heel dom aan met van die schapen ogen XD.
Ik ben toevallig naar Limburg geweest in Maart. Ik zat nog geen 10 á 20 km van de grens met duitsland af. Dus we zijn daar lekker schnitzel gaan eten. Oef wat is dát toch heerlijk. En het leuke is nog dat het écht niks kost. Spreek je Nederlands tegen ze dan verstaan ze je gewoon ( ik kan geen duits xD). Ik vind ons Nederlanders echt niet het meest vriendelijk en beleefde volk. Soms gewoon echt asociaal en kortaf. Belgen vind ik ook een stuk vriendelijker dan Nederlanders .
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-10-28 21:27:04 +0000 UTC]
En een lekker laat antwoord van mijnentwege XD
Ja, er moeten wel veel vegen aangebracht worden, anders trekt het ook op niets. Witte Pieten heb ik nog niet gezien hier (de Zwarte Pieten kwestie is hier ook nog niet zo groot geworden als in Nederland), maar die klinken gewoon raar :/
Ik ben sowieso niet goed in het herkennen van gezichten (er is een reden waarom ik liever anime kijk ipv live-action series: in anime kan ik de personages veel gemakkelijker uit elkaar houden ), dus heb ik nooit een Zwarte Piet kunnen ontmaskeren.
Het is ook een oude Belgische traditie en om eerlijk te zijn: voor zover ik als kind wist, kon Sinterklaas absoluut niet zonder Zwarte Piet. Het was altijd Zwarte Piet die alles regelde en Sinterklaas waardeerde dat. Dus nooit heb ik gedacht dat Zwarte Piet een slaaf was. Het zijn ook vaak buitenlanders (aka mensen die de traditie niet kennen en zich er absoluut niet mee zouden moeten moeien) die dat 'slaven-argument' gebruiken <_<
Tja, ik denk dat aan een gemeenteloket zitten ook niet de meest interessante job ooit is XD Je zou soms voor minder een zombie worden
Vroeger gingen we soms voor 1 dag naar Bernkastel om daar goulash soep en appelstrüdel te eten ^^ Dat waren leuke tijden! En het is erg handig dat ze vaak Nederlands verstaan
Goh, Nederlanders zijn vooral erg luid, vind ik. Als je ergens op vakantie gaat, kun je de Nederlanders er vaak zo tussen uit halen Maar ik weet niet of ze echt onvriendelijker zijn dan Belgen? Ik denk dat Belgen, en zeker Vlamingen, gewoon veel meer terughoudend zijn? Ik heb alleszins nog geen problemen gehad met Nederlanders ^^ Niet dat ik er zo veel tegenkom in het dagelijkse leven, maar toch...
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-10-29 22:02:25 +0000 UTC]
Ach al antwoord je een jaar later. Dan heb je toch gereageerd XD Niet dat ik dan nog weet waar het over ging maar goed .
Ik heb gemerkt dat vooral lokale televisie zenders gewoon de traditie in eren houden. Dat vind ik mooi. We moeten die schreeuwers geen aandacht geven maar doen het jammer genoeg wel. Dat is juist wat ze willen. En normale mensen zitten er gewoon niet op te wachten. Kinderen denken vaak dat Piet zwarte is omdat hij door de schoorsteen gaat, dat is dan toch veel logischer?xD
Oh heerlijk! Of gezellig shoppen net over de grens . Heerlijk schnitzel of een broodje braadworst, ja hoor dat is dat stukje reizen wel waard!
Yep dat zijn we zeker.....en hoe. Ik ben 1x op een camping geweest in Frankrijk waar dus álleen maar Nederlanders zaten! Men, dat was dus echt NIET leuk. Alsof je helemaal niet vakantie bent -__-. Ik vind ons Nederlander ook niet heel erg gemanierd , eerder onbeleefd gewoon. Nou ligt het soms ook wel aan het dialect, die klinken best bot xD.
Kan, geen idee? Misschien wat meer verlegen maar altijd wel gewoon normaal en beleefd.
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-11-26 18:17:35 +0000 UTC]
Het is misschien geen jaar later, maar ik ben er toch in geslaagd om weer een maand te wachten met antwoorden >_< Sorry... Heb het de laatste tijd druk gehad met werk en verbouwingen
Hier laait de discussie niet zo erg op, dus kun je nog bijna overal de 'standaard Zwarte Piet' vinden.
Inderdaad! Het komt door het roet dat hij zo zwart ziet: zo heb ik het toch altijd geleerd
Campings zitten vaak wel vol met Nederlanders. Ik ben enkele keren met een mobilhome op reis geweest en overal waar we kwamen zaten Nederlanders XD Meestal vielen ze wel nog mee hoor, gewoon wat luidruchtig ^^ Dialect zal er ook wel veel aan doen Het standaard Nederlands Nederlands klinkt ook al wat harder dan het standaard Vlaams Nederlands, vind ik.
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-12-01 13:12:33 +0000 UTC]
Naja je reageert wel, maakt het dan uit verder . Het leven gaat voor, dat begrijp ik ook wel. Het ergste vind ik dat een groepje kansloze figuren hier zich zo druk over maken over een kinderfeest. En notabene waar nog kinderen bij zijn ook! Ga ergens anders om aandacht huilen maar laat tradities met rust.
Ik ben echt geen kampeer mens. Zie mezelf echt met een wc-rol over de camping lopen, en allemaal niet 's nachts....no way XD. Ik moet gewoon me eigen badkamer hebben . En ik heb ook geen trek in grachten graven als je tent wegdrijft van de regen -__-. Als ik op de camping zat was dat altijd in zo'n mobile home. Maar daarna toch maar gewoon voor huizen gegaan. Ik lig aan het strand ook heerlijk i.p.v aan een zwembad. Het accent doet een hoop ja. Nederlanders kunnen heel hard klinken, vooral Amsterdammers en Rotterdammers xD. Ik merk het aan mezelf ook .
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2017-12-24 19:44:23 +0000 UTC]
Ja, ik probeer altijd wel te reageren, tenzij het echt veel te lang geleden is (dan weten ik noch de persoon waarop ik reageer waarover het gaat XD). Ik vind het altijd erg als ze gaan protesteren bij de intrede van Sinterklaas :/ Je mag zo'n dag voor de kinderen toch niet verpesten...
Goh, ik heb nooit in een tent gekampeerd ^^' Wel in een mobilhome en stacaravans. Die zijn nog wel te doen, vooral de stacaravans: dan moet je nooit gebruik maken van de openbare toiletten Huizen zijn momenteel te duur voor ons, dus gaan we voor de stacaravan. Die is net groot genoeg ^^
Ja, het accent doet zeer veel. Nederlanders klinken inderdaad wel harder dan Vlamingen. Het is eigenlijk wel interessant hoe zeer accenten in dezelfde taal kunnen verschillen...
En voor ik het vergeet: prettige feestdagen!
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2017-12-26 15:14:53 +0000 UTC]
Ach hij is weer veilig terug naar Spanje en dat lompe groepje dat met bordjes over straat loopt omdat ze niks beters te doen hebben is ook weer weg xD.
Bij ons zijn juist campings duurder , waarom zou ik op een camping gaan zitten als ik al die faciliteiten toch niet gebruik? Ik ga altijd naar de kust dus lig net zo lekker op het strand en in de zee . Ik maak geen gebruik van de snackbar want ga liever naar een lokale pizzeria of ander eettentje. Dat is ook veel lekkerder en gezelliger :3.
Jij ook fijne feestdagen! Hoop dat je beetje leuke kerst heb gehad. Kijk je uit met vuurwerk? XD
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2018-01-02 21:16:55 +0000 UTC]
Yep, we zijn weer een jaartje gerust
Echt? Hier niet. Toch niet aan de kust, maar gewone accommodaties aan onze kust zijn gewoon pokkeduur :/ Zeker als je iets dicht bij het strand wilt huren. We spenderen eigenlijk niet veel tijd op de camping zelf, maar gaan ook naar lokale tavernes en restaurantjes ^^ In de periodes dat we op vakantie gaan, zijn de meeste campingfaciliteiten nauwelijks open (we gaan nooit tijdens het hoogseizoen).
Dank je! Ik heb kerst gewoon thuis gespendeerd, met mijn fantastische katjes (waarvan er momenteel eentje naast me zit naar mij te staren) als gezelschap. Zo heb ik mijn feestdagen het liefste ^^ Wij steken nooit vuurwerk af, dus heb ik niet eens moeten uitkijken XD Ik hoop dat je fijne feestdagen hebt gehad Mijn nieuwjaarsdag was alleszins compleet nadat ik een nieuwjaarsbrief had ontvangen van mijn metekatjes XD
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2018-01-10 15:19:26 +0000 UTC]
Ja gelukkig wel (nu ben ik lekker laat ) maar de tijd gaat zo snel dus voor je het weet is het weer zover.
Nou vind ik wel dat alles flink duurder is geworden. Zeker vliegtickets enzo. Alles los boeken is tegenwoordig zo duur dat het geen optie meer is. Wij gaan ook nooit tijdens hoogseizoen want dan betaal je helemaal de hoofdprijs voor alles. En dan is het overal mega druk. Ik ga liever voor of na het hoogseizoen. Dan gaat iedereen weer naar school en van de oudjes die overwinteren heb je toch geen last xD. Meestal maakte wij alleen gebruik van het zwembad (als er nog bedjes vrij waren tenminste) tegenwoordig moet je daar ook handjes leggen als je een plekje wilt.
Maar je hebt gelijk een hoop is vaak niet open...
Ik ben ook thuis geweest, gewoon met familie. Leuk he als je katten naar je staren en denken 'wat ben je aan het doen?' het is zowat het beste gezelschap wat men kan hebben. Ze oordelen niet en zeggen hooguit 'mauw' terug op iets wat je zegt xD. en ze zijn altijd erg fluffie! Ik durf met oudejaarsdag niet eens over straat...zo erg is het hier in de wijk. Al die rot bommen waar de hele grond gaat trillen. Nee dan ben ik altijd weer blij dat als het voorbij is >_>. Ik heb echt helemaal niks met oudejaarsdag en vuurwerk. Met Nieuwjaarsdag komt de rust altijd weer terug in me lichaam door alle onrust van al dat vuurwerk en dan kan ik weer rustig door de dag gaan..
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2018-01-14 19:25:03 +0000 UTC]
De tijd vliegt zo snel voorbij...
Ja, alles is gewoon enorm in prijs gestegen o_o Man, het leven is toch duur geworden...
Inderdaad, aan onze kust kun je tijdens het hoogseizoen over de koppen lopen. Dat is echt niet leuk. Ik hou van kalmte en ga het liefst tijdens juni naar zee: dan heb je redelijk veel kans op goed weer, zijn er toch al wat horecazaken open en is er weinig volk. Alleen de kusttrams steken bomvol (meestal met oudjes XD).
Katten zijn inderdaad fijn gezelschap! Zo'n spinnende hoop fluff op je schoot hebben liggen, is genoeg om ieder mens te kalmeren. Alleen jammer dat de nageltjes soms wat scherp zijn XD
Ow, dan is het in Nederland toch veel erger dan hier! Hier heb je ook mensen die wat vuurwerk afschieten, maar eigenlijk is dat nog redelijk beperkt. En nog een geluk, want ik vermoed dat mijn katten enorm schrik zouden hebben van vuurwerk dat vlakbij afgaat.
Ik ben gewoon blij dat die feestdagen voorbij zijn. Het is gewoon veel te veel na elkaar en veel te veel drukte. Ik ben dan altijd enorm opgejaagd, terwijl je je juist zou moeten kunnen ontspannen tijdens de vakantie. Ach ja, we zijn er van af en de dagen beginnen al te lengen, dus ben ik blij ^^ Nog een beetje en het is terug lente!
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2018-01-19 14:41:17 +0000 UTC]
Van de week was ik reisbureau en die zeiden ook dat alles ontzettend veel duurder was geworden. Maar waarom? Dat weet niemand.
Zo'n beetje rond Juni net voor de vakanties beginnen is ideaal vind ik. En dan weer eind Augustus-begin September als de vakanties weer over zijn. Dan is de grootste drukte weg en is er toch een hoop gewoon open. Meeste toeristen vind je hier niet eens in het openbaar vervoer. Ze hebben bijna allemaal een auto xD. De meeste toeristen die hier komen zijn Duitsers , die hebben geen kust .
Zo lekker warm! Ze vinden je vaak ook aardig (en niet omdat je ze eten geeft XD) , ze oordelen niet , geven geen mening maar zeggen af en toe 'mauw' dat lekker tegen je aan ligt te luieren of inderdaad op je schoot ^-^. Bij kittens zijn de nageltjes erg..die hebben dan nog niet door dat ze héél scherp zijn en door je broek komen . Maar je smelt ter plekke zodra ze op je schoot klimmen. .
Ze rijden hier naar België,Duitsland en andere landen voor hun illegale vuurwerk en zolang dat niet gecontroleerd wordt of weet ik veel kan je dat gewoon blijven doen. Maar langzamerhand willen steeds meer mensen een verbod op het afsteken van vuurwerk en alleen nog shows die de gemeente(s) organiseren. Het is ook erg leuk om rotjes en ander vuurwerk naar auto's te gooien en naar de hond die je uitlaat. Ja ik lig in een deuk om mens en dier bang te maken (en dieren een trauma te geven ) -__-. Stelletje randdebielen zijn het.
Anders ik wel. En dat het maar 1x in het jaar is. Als het vaker zou zijn zou ik helemaal gek worden. Ik merk nu al dat het alweer langer duurt voor het donker wordt. Heerlijk!
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2018-01-21 18:48:57 +0000 UTC]
Wij zijn vorig jaar rond half juni op vakantie geweest en dat was ideaal. Het was toen ook net een soort van vis- en vliegerfestival gedurende het eerste weekend, dus konden we dat nog meepikken. En voor de rest was er al veel open en waren er nog weinig toeristen.
Aan de kust hier wordt massaal de kusttram genomen. Die rijdt langs de hele kust, kost niet veel en je moet geen parking gaan zitten zoeken (wat anders wel altijd een groot probleem is). En senioren mogen, denk ik, gratis meerijden, dus die gaan zeker het openbaar vervoer nemen.
Hier komen ook veel Duitsers. En Nederlanders en Fransen. Ik heb geen idee waarom die laatste twee groepen naar hier komen, beide landen hebben immers toch genoeg kust?
Katten zijn perfect gezelschap! Toulouse haar nagels lijken veel op die van kittens <_< Zo van die scherpe naaldjes die overal doorheen kunnen. Als ze op de schoot komt liggen, moet je echt meerdere lagen stof op je schoot liggen hebben, anders wordt het wat te pijnlijk (ze houdt er immers van om te kneden). Iliana haar nagels zijn veel minder scherp (en zij kneedt niet op je vel, maar in de lucht, wat superschattig is om te zien XD)
Ai, lopen er echt zo'n grote idioten rond? Dat doe je toch niet, rotjes naar een hond gooien? Ik heb het gevoel dat dat hier veel minder een probleem is. Hopelijk gaan ze dat daadwerkelijk verbieden! Als je vuurwerk wilt zien, kun je toch beter naar zo'n georganiseerde show gaan kijken. Dat is veel mooier dan zelf wat de lucht in te schieten...
Ja, het is al niet meer donker als ik thuiskom! Dat is zo leuk en veel minder deprimerend dan in het donker te moeten vertrekken én terugkomen.
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2018-01-24 21:12:17 +0000 UTC]
Wij gaan meestal in Juni of in September. Ligt aan de locatie. Rond deze tijden is het ideaal op de Canarische eilanden qua drukte en temperatuur. Vroeger hadden we heel veel festivals hier in de stad, nu zijn alleen de Vesting-dagen nog over :\. En daar ben ik nog nooit geweest XD. Er was vroeger ook een dag dat er allemaal stunt vliegtuigjes langs de dijk vlogen. Dan liepen we gewoon die dijk af maar dat is niet meer. Maar waarom gaan wij naar de kust als we zelf kust hebben? . Nou ja het regent hier véél te véél en is het gewoon poep in de zomer. Ik haat stranden hier, vol met schelpen waar ik me voeten aan open haal -_-. De zee is hier onwijs koud en ligt vol met stenen. Mij niet gezien terwijl ik de wijk uit loop en zo bij het Haringvliet sta. Ik zit liever in de tuin met me radio aan met zomer weer als dan mocht kiezen. Fransen komen hier echt amper. Vooral Duitsers, Nederlanders uit andere provincies en Belgen valt ook wel mee. Wij gaan eerder naar België dan andersom denk ik...ik vooral, voor de Vlaamse friet
En die snoezige kleine kittens die nog niet door hebben dat hun kleine nageltjes erg zeer kunnen doen! Ik was met twee kittens aan het stoeien en wilde een zakje snoepjes pakken, 1 hing gelijk aan me broek en de andere aan me mouw xD. Ze zijn ietsjes scherper dan volwassen nagels , toch alsnog niet fijn haha. Ze gaan zelfs door je dikke spijkerbroek heen. Sommige schrikken wel als je au zegt, en dan kijken ze echt zo naar je "heb ik je pijn gedaan? " .En dan smelt je weer gelijk . Ik heb dat kneden in de lucht 1 keer gezien! Het was zo'n beetje het áller schattigste wat ik had gezien o_o.
Het is nog erger dan dat ik vertel, maar als je het niet erg vind laat ik het hier bij :\. Echt dierenbeulen zijn het, niks minder. En het ergste vind ik nog is dat ze niet gestraft worden. Dat siervuurwerk vind ik totaal niet erg. Behalve als er zo'n pijl je gang in vliegt... (de fles viel om in de verkeerde richting ...). Al dat knalvuurwerk wordt steeds harder en groter. De ramen van je huis trillen gewoon en de grond ook. Ze hebben het kaliber van een handgranaat >_>.
👍: 0 ⏩: 1
Elaitea In reply to Silerna [2018-02-25 18:48:30 +0000 UTC]
De schelpen op onze stranden zijn inderdaad erg irritant. Ik draag meestal een paar oude sandalen als ik op het strand rondloop. Wij gaan voornamelijk om te wandelen naar zee, niet zozeer om te zonnen of zwemmen. De zee heeft iets rustgevend en het is een prettige wandelomgeving. Het is voor ons ook niet echt haalbaar om naar het buitenland te trekken, dus moeten we het met onze eigen kust stellen Het moet fijn zijn om zo dicht bij het water te wonen...
Als er één ding goed is in België, is het het eten... Vermoed ik toch XD Ik heb al horrorverhalen gehoord over Nederlandse frieten, maar het is te lang geleden dat ik in Nederland geweest ben, dus zou ik het me niet kunnen herinneren.
Kittens hebben ook de fantastische gewoonte om gewoon langs je kleren naar omhoog te klimmen. Toulouse die sprong altijd vanop de stoel op mijn rug als ik aan het aanrecht stond... Dat deed ook niet goed XD Haar nagels zijn nog steeds zo scherp als toen ze nog een kitten was... ze gaan gemakkelijk door verschillende lagen kleding heen, wat niet zo leuk is als ze erop staat lange kneedsessies op je benen te houden.
Dat kneden in de lucht is inderdaad superschattig! Iliana kan echt wel overdonderend schattig zijn als ze wilt. Ze staat er ook steeds op om je hand te likken als ze aan het spinnen is. Ze neemt dan echt je hand tussen haar 2 pootjes vast en duwt die naar beneden om dan beginnen te likken XD
Dat vind ik absoluut niet erg, heb onlangs nog wat horrorverhalen over PETA gelezen en heb meer over dierenleed gelezen dan me lief is... Die rotzakken verdienen het om voor een lange tijd de gevangenis in te vliegen...
Van dat knalvuurwerk hebben we gelukkig geen last hier. Lijkt me echt niet leuk als dat in je buurt afgaat...
👍: 0 ⏩: 1
Silerna In reply to Elaitea [2018-02-27 16:33:24 +0000 UTC]
Slimheid, had al getypt en toen klikte ik per ongeluk op vernieuwen van browser....kon ik weer overnieuw beginnen . Ik loop nooit met schoenen/slippers in het zand. Alleen weer op het natte zand want dan zak je niet weg. Maar vaak zijn het allemaal kapotte schelpen....van die vlijmscherpe stukjes waar je voet zo mee open ligt >_>. Ik vind het heerlijk om me handdoekje neer te leggen en dan lekker in het warme zonnetje te liggen met het geluid van de zee op de achtergrond. Dat geluid en katten gespin zijn zo ontspannend .
Vlaamse frieten zijn zó lekker maar als ik patat aardappels gehaald heb en zelf patat maak dan is het ook zó lekker! Engelse friet is echt vies, van die vette slappe pataten , blugh. Ik ben heel makkelijk met eten. Pizza en Pasta's vind ik ook heerlijk maar bijvoorbeeld tapas ook.
Gordijnen,broeken wat maakt het uit. Je kan er mee omhoog klimmen als je nagels maar scherp genoeg zijn XD. En ja dat doet érg pijn haha. Aaaw wat lief! Dan wil gewoon je sjaaltje zijn xD. Lekker kroelen! Ik heb nu allemaal van die plukjes in me broeken die door katten en kittens gemaakt zijn .Sommige hebben door dat ze hun nageltjes niet moeten gebruiken en sommige leren het nooit...en dan slaan ze ineens uit het niets als ze je zat zijn xD. Ik vind het ook grappig als katten zo lekker liggen te rollen en ze niet door hebben dat ze op een randje liggen en later eraf vallen xD. Dan doen ze net alsof er niks gebeurt 'dat zag je niet he!' en dan sjokken ze weg .
Jammer genoeg is hier het rechtssysteem erg soft. Heb je moord begaan, gevangenis in voor 15 jaar en dan kom je over 7 jaar vrij wegens goed gedrag. Voor dit soort geintjes krijg je enkel een taakstraf van een paar uur en dan mag je weer alles uitvreten wat je wilt. Zo jammer want je kan hier in principe doen en laten wat je wilt en je komt er gewoon mee weg.
👍: 0 ⏩: 0
| Next =>