HOME | DD | Gallery | Favourites | RSS

| GJOA-ART

GJOA-ART [14779218] [2010-08-23 10:58:28 +0000 UTC] "Β©GJOA-ART" (Unknown)

# Statistics

Favourites: 1556; Deviations: 11; Watchers: 32

Watching: 50; Pageviews: 13669; Comments Made: 533; Friends: 50


# Comments

Comments: 335

Chashirskiy [2012-05-21 19:54:48 +0000 UTC]

Thank you very much for the

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel [2012-04-16 14:23:11 +0000 UTC]

Bedankt voor de . Ik heb nog wat detail aangepast, ik hoop dat het nu wat beter is.

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel [2012-03-01 13:18:24 +0000 UTC]

En, ziet het er al wat beter uit voor je?

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2012-03-01 18:33:02 +0000 UTC]

sorry voor de late reacties...nee het gaat wat werk aangaat nog niet best..het is dunnetjes met banen.
wel ben ik er wat rustiger naar gaan kijken...ik probeer de lol er van in te zien ik kan er ook niets aan doen
ik ben trouwens ook begonnen met schilderen ik zou bijna zeggen dat het jouw schuld is

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2012-03-02 09:34:01 +0000 UTC]

Dat is een goede ingesteldheid. Je druk maken in iets waar je niet kan aan doen heeft geen zin. Het komt wel goed.
Dat is iets waar ik heel graag de schuld zou van krijgen. En, doe je het graag en hoe vlot het. Krijg ik het te zien als het af is?

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2012-03-02 13:22:44 +0000 UTC]

ik ben nu 2 weken bezig met een klein 30x30 doekje van € 1,- en een setje van super
goedkope penceeltjes en acryl verf ik denk dat ik er nu zo'n 15 uur in heb zitten en tot
nog toe heb ik er plezier in ik ben ook zomaar ergens begonnen op papier en heb dit toen
na getekend op het doek...ik was wel van plan het hier op da te plaatsen maar ik maak daar een
andere account voor aan...dit omdat ik nog zoveel in mijn messagebox heb staan dat ik het niet
op deze account durf zonder eerst alle andere werken te bekijken.
waar ik nu wel achter kom is dat je met schilderen toch moet plannen hoe iets er uit zou moeten
gaan zien...ik bedoel dat het lastig is om later nog aanpassingen te doen.
en het is goed te zien dat je zelfs op één doek verschil van kwaliteit krijg...ik ben nogal een pietje precies
dus moeten de details steeds beter worden...met de nodige hoofdbrekens
ik wil ook al fietsen hoewel ik nog niet kan lopen ik probeer al het atmospherische perspectief en het licht
en schaduwen goed te krijgen...veel te hoog gegrepen natuurlijk maar zo zit ik in elkaar

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2012-03-03 08:04:11 +0000 UTC]

Je hebt natuurlijk gelijk in al wat je zegt. Je moet alleen opletten dat je er geen stress door krijgt en alles te perfect wil doen van de eerste keer want dan ik de pret eraf. Je kan nog altijd overschilderen en helemaal opnieuw beginnen. Heb je een flesje verdunner? Ik heb ondervonden dat als je de verf langer nat en vloeibaar kan houden het al een stuk gemakkelijker gaat en je nog altijd details kan veranderen. Je kan de verf dan dunner aanbrengen zonder de kleur te verliezen en je kan het gemakkelijker overschilderen als het moet. Het gaat ook niet opbollen want dat kan ook gebeuren al je alleen water gebruikt. Je kan zo ook kleuren gemakkelijker in elkaar doen vloeien zolang ze nog nat zijn.

En, vergeet niet de goede raad die je aan mij hebt gegeven.
Voor mezelf gaat het veel beter als ik verstand op nul zet en de "angst" om het te verknallen opzij zet. Heel ontspannen en vrij snel zonder echt na te denken. De klaprozen heb ik op ongeveer 2 uur geschilderd. Maar dat is er waarschijnlijk wel aan te zien ook, en niemand die het me zegt!!
Maar de golven van mijn voorlaatste schilderij heb ik wel 5 maal opnieuw moeten doen en ik vind het nog niet echt zoals het moet. En het kan natuurlijk allemaal veel beter maar dat komt wel zeker, met de tijd en oefenen. En dat is ook plezant hΓ©. En niemand die het ziet als je dat niet wil.

Laat je me iets weten als je iets laat zien? Nog veel plezier en geniet ervan. Ik meen je al een beetje te kennen en het zal veel gemakkelijker gaan als je geen druk op jezelf uitoefend. Kliederen maar!!!!

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2012-03-03 08:39:16 +0000 UTC]

opnieuw beginnen? verdunner heb ik niet. ik
verdun het met water als ik hele dunne scherpe lijntjes wil maken.
ik heb dat eigenlijk ondervonden doordat als ik dat niet doe, het door
de struktuur van het doek stippellijntjes worden maar inderdaad
worden bij het overschilderen sommige stukken behoorlijk dik...
niet echt een probleem maar toch...waar ik ook last van heb
is dat het niet mee valt om licht over donker
te schilderen...je blijft het een beetje zien.
wat ik al wel een beetje besloten heb is dat mijn volgende poging zonder
lucht zal worden wat is dat lastig zeg...het lijkt nog nergens naar.
kliederen dus maar bedoel je de laatst geschilderde klaprozen?
die zijn toch prachtig? heb ik iets gemist?
ik laat het zeker weten als ik wat plaats wat ik nu ook zie is dat een schilderij
nooit af is...zo lijkt het wat voor verdunner gebruik je? oh, en gebruik je een onderlaag?
ik bedoel een basis kleur op sommige vlakken zoals bij grond of lucht?
in elk geval heb ik er nog veel plezier in...en heb ik meer geduld dan ik dacht

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2012-03-04 08:15:02 +0000 UTC]

Als je hele dunne lijntjes wil hebben zoals de fijnste takjes aan bomen enz. moet je een fijn rond borsteltje hebben met lange haartjes, de verf goed verdunnen zodat die heel vloeibaar is en het borsteltje er goed inrollen tot het helemaal doordongen is van de verf.. Ik heb het ook zelf moeten ondervinden. Als de lichte verf dik genoeg wordt aangebracht over de donkere ondergrond mag dat geen probleem zijn. Je kan altijd een tweede lichte laag aanbrengen.
Ik ben ook maar een beginner die het zelf moet ondervinden maar ik doe de lucht zo. Voor een lichte lucht begin je met een witte ondergrond. Dan breng ik eerst een heel klein beetje retarder aan (die gebruik ik naast water ook om te verdunnen) Dan begin ik met de lichtste kleur te plaatsen waar ik het licht wil hebben en werk dan zo van licht naar donker. Ik doe dat met een vrij grote ronde borstel in draaiende bewegingen. In één keer zolang het doek nog een beetje nat is. De kleuren vloeien dan gemakkelijk in elkaar. Daarna kan je nog enkele details aanbrengen met wit. Wil je een dreigende donkere lucht doe je het net anders om. De grond is dan weer eerst donker dan verder naar licht. Eerst gebruikte ik enkel kleuren maar leek ook op niets. Nu gebruik ik meer wit en het begint er op te trekken.
Een sneeuwlandschap heb ik dan weer eerst een donker grijze onderlaag gebruikt en daarop het wit aangebracht. Je kan altijd licht over donker aanbrengen. Je moet zelf ondervinden wat je het gemakkelijkst vindt. Ik dacht altijd gehoord dat je wit moest uitsparen op het doek maar dat werkt niet voor mij. Ik doe het waarschijnlijk niet zoals het zou moeten maar ja. Eerst donkere onderlaag en dan zo verder werken naar licht.
Ik heb ondertussen een pot witte gesso. Dat is een witte dikke verf die je op elke ondergrond kan aanbrengen met een dikke borstel(kwast) bv een gewone verfborstel en die zal je zeker wel hebben na je renovatie aan het huis. Laten drogen en je kan beginnen. Ook heel handig om mijn mislukkingen te overschilderen. Veel betere dan water zeep en een schuurborstel!!! Dan heb ik een klein flesje Amsterdam acrylic retarder 75 ml 6.75 euro! Je hebt er maar een heel klein beetje voor nodig om goed uit te smeren. En een flesje flow enhancer Daler-Rowney. Maar dat laatste gebruik ik bijna nooit. En als je tevreden bent over het resultaat en je het wil ophangen is het best een vernis laag aan te brengen. Die heb je in spuitbussen en kan je zowel over acrylic als olieverf aanbrengen.
Ik zit nog altijd met het probleem dat ik geen deftige foto kan nemen van wat ik heb geschilderd, het ziet er altijd anders uit dan in het echt. De details verdwijnen en de kleuren zijn ook net iets anders. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet. 
Zo, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen maar ik vrees dat ik zelf nog teveel moet leren om echt raad te geven aan iemand anders. Alleen dit! Geniet ervan, verstand op nul anders geraak je gefrustreerd en dat kan niet de bedoeling zijn. En als je toch het gevoel krijgt dat je ver gaat ontploffen van frustratie maak er dan een mooie Picasso van!!! Veel plezier!!!
P. S. Ik kan al heel goed overschilderen!!!

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2012-03-04 10:32:42 +0000 UTC]

wow, geweldig! hier kan ik mee verder wordt bij
de witte gesso de ondergrond wat gladder zodat de kuiltjes
geΓ«galiseerd worden?

misschien kan ik je nog een tip geven met het fotograferen
van het doek. ik heb gisteren een test gedaan en het
resultaat was niet slecht. de zon was niet echt aanwezig
zodat er geen hard licht was. ik heb het doek ietwat schuin
ongeveer 75 graden ten opzichte van het raam geplaatst
met een egale achtergrond(groot stuk dik papier) met de
kamera op een statief. ik heb niet de standaard instelling
van de kamera gebruikt maar de kleur en contrast handmatig
aangepast. ik kan met mijn kamera een lifeview gebruiken zodat ik
kan zien of de kleuren gelijk zijn aan het schilderij.

ik hoop dat je er iets aan hebt

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2012-03-04 16:39:04 +0000 UTC]

Ik heb heb die lifeview functie niet. Maar ik zal blijven proberen. Ik heb al zoveel uitgeprobeerd. Bedankt voor de tip.
Ja, de gesso maakt het doek egaler en zachter. En als je een schilderijtje dat je niet zo mooi vind overschilderd heb je net een nieuw, dat lukt niet met gewone witte acryl verf.

πŸ‘: 0 ⏩: 0

MarkScheider [2012-02-01 16:31:34 +0000 UTC]

Thank you for fav!

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel [2011-12-29 13:55:05 +0000 UTC]

Thank you! Hou je goed hΓ©!

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-12-29 14:34:16 +0000 UTC]

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel [2011-12-28 15:34:38 +0000 UTC]

Ik wens jou en je gezin betere tijden in 2012.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-12-29 14:24:52 +0000 UTC]

dank u insgelijks en qua gezondheid dan
en heel veel schilderplezier natuurlijk

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-12-29 14:29:26 +0000 UTC]

Ah, de gezondheid, daar is niet veel aan te doen maar ik geef de moed niet op. Wie weet vinden ze ooit een therapie die me beter maakt.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-12-29 14:37:18 +0000 UTC]

al is het maar met kleine stapjes naar een verbetering....moed verloren, al verloren.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-12-29 14:39:14 +0000 UTC]

Dat is zo. Maar het blijft moeilijk.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-12-29 14:44:55 +0000 UTC]

πŸ‘: 0 ⏩: 0

a-b-n [2011-12-26 07:48:12 +0000 UTC]

thanks for watch

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel [2011-12-16 07:20:46 +0000 UTC]

Your last picture is also gone.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-12-17 15:45:58 +0000 UTC]

ik heb er een paar terug gezet
ben nu al bijna 3 maanden werkeloos en de zin om te fotograferen gaat
steeds verder weg . Mocht ik je niet meer spreken, fijne feestdagen toegewenst

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-12-18 07:46:14 +0000 UTC]

Het spijt me heel erg te horen dat je werkeloos bent. En zijn er nog geen vooruitzichten op een nieuwe baan? Het zijn harde tijden! De moed niet opgeven hΓ©. Voor 2012 wens ik jou en je gezin dan ook een leuke baan toe, de rest komt dan wel vanzelf! En een goede gezondheid ook natuurlijk!
Eens buiten gaan in de natuur kan helpen te ontspannen en je op nieuwe gedachten te brengen, dat doet het voor mij toch maar ja, iedereen is anders hΓ©.
Ik denk dat ik een nieuwe bril nodig heb want ik kan nergens een foto vinden!! Je gaat toch niet helemaal verdwijnen zeker?

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-12-29 14:17:16 +0000 UTC]

nee, verdwijnen niet..maar wel met mondjes maat aanwezig
ontspannen is wat problematisch momenteel maar ik hoop dat
er in het komende jaar wat meer van komt...

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-12-29 14:26:21 +0000 UTC]

Dat hoop ik ook voor jou. En al vooruitzichten?

Ik ben ook niet meer zoveel op DA, moet meer rusten. Ik denk altijd, nu deactivate ik mijn account hier, wat doe ik hier nog maar blijf toch.
Ik ben een nieuwe behandeling begonnen maar kan me niet echt stilhouden. Dus schilder ik maar wat, dat geeft rust maar is toch nog vermoeiend.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-12-29 14:42:49 +0000 UTC]

ik begrijp het rustig aan...alles op z'n tijd...
Ik heb nog geen concrete vooruitzichten..maar rond de kerst en nieuwjaar is het altijd stiller.
het kan snel veranderen....hoop ik

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-12-29 14:52:52 +0000 UTC]

Wie weet, het komt hopelijk sneller dan je denkt. Veel succes! In welke sector zoek je als ik dat vragen mag?

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2012-01-07 12:16:13 +0000 UTC]

Nog de allerbeste wensen sorry voor de late reactie ik zoek eigenlijk in verschillende richtingen...ik heb net 12 jaar ict (helpdesk, netwerk en systeem beheer)
gedaan maar daarvoor was ik electrotechnisch bankwerker waar ik dan ook mijn papieren voor heb...dus ik kan een hoop kanten op
ik vond zojuist nog een leuke site terwijl ik aan het zoeken was [link] en ik zag gisteren dat er ook schilder kartonnen zijn welke aanzienlijk goedkoper zijn dan doek...heb je die al eens geprobeerd? ik zag ze in een winkel in dordrecht.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2012-01-08 11:17:39 +0000 UTC]

Dus je bent zeker bekwaam genoeg! Het zal zeker wel lukken. Blijven zoeken en af en toe wat ontspanning kan geen kwaad.
Bedankt voor de link, ziet er interessant uit, ik zal rustig de tijd nemen om het eens te lezen. Zal wel lang duren want ik kan me niet concentreren. Maar het zal me zeker verder helpen, alle tips zijn welkom.
Bedoel je doek over karton want die heb ik al gebruikt, de aller eerste kleine "schilderijtjes" heb ik daarop geprobeerd. Of is het nog iets anders want dan ken ik het niet?

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2012-01-09 13:06:41 +0000 UTC]

ja het is denk ik doek over karton...ik heb het even opgezocht. [link]

Het zogenaamde linnenkarton of canvasboard is een laagje dun katoen dat op relatief dik karton
is gelijmd waardoor het vrij stevig wordt en goed bruikbaar als schilderondergrond.
Het is in allerlei afmetingen, tot vrij groot te verkrijgen en het is niet overdreven duur.
Het staat echter bekend om een relatief korte levensduur van de ermee gemaakte werken.

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2012-01-09 14:15:10 +0000 UTC]

Ja, ik ken het, zoals ik al zei heb ik daar die eerste kleintjes op gemaakt. En sterk dat die zijn!!! Je kan ze zelfs afscheuren met zeep en borstel als het niet naar je zin gaat!! Zelfs met warm water. Ik heb er nog enkele kleintjes liggen.
Nu het iets beter gaat ben ik overgeschakeld naar canvas op frame van 30 op 40 cm. Dat is gemakkelijker want dan kan je toch wat meer detail toevoegen. Het is zoals met foto's nemen, eens je eraan begint en de microbe heeft je te pakken!

πŸ‘: 0 ⏩: 0

awijaya17 [2011-11-18 13:48:15 +0000 UTC]

Thanks a lot...
I got a DD today because of you
I really appreciate it

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel [2011-10-03 19:02:08 +0000 UTC]

Bedankt voor de 's!

Fijn van je te horen! Ik denk dat ik niet de enige ben die je hier mist!

πŸ‘: 0 ⏩: 0

BoholmPhotography [2011-07-20 08:35:13 +0000 UTC]

Thanks for the fav

πŸ‘: 0 ⏩: 0

EricForFriends [2011-07-03 18:54:00 +0000 UTC]

Thank you for faving "AntiquitΓ "!

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel [2011-06-22 05:58:10 +0000 UTC]

Nog steeds hard aan het werken? Af en toe ook eens rusten hΓ©!

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-10-03 15:41:38 +0000 UTC]

Hoi Sonja hoe gaat het? ik ben al wel een tijdje klaar met werken inmiddels...tenminste...ik laat het even een tijdje rusten
hoewel het nog wel druk is en stressig op het werk...ontslagen collega's en een onzekere toekomst in het bedrijf waar ik werk...maarja,
zo gaat dat soms daardoor heb ik niet echt zin om hier op DA wat te doen...niet meer dan af en toe even kijken
ik zag dat je nog steeds aan het schilderen bent Sunsets and poppy's is naar mijn mening een heel leuk schilderijtje met mooie kleuren, goede compositie enz...het doet me een beetje aan david hockney denken [link] [link] vooral doorgaan!!!!

πŸ‘: 0 ⏩: 1

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-10-03 18:58:17 +0000 UTC]

Toeval of niet maar ik ben vandaag nog op je pagina komen kijken of je nog niet terug was. Fijn nog iets van je te horen. Jammer dat het niet allemaal goed nieuws is. Het zijn onzekere tijden. En zit de kans er in dat je ook voor je baan moet vrezen? Hou de moed erin hΓ©!
Het is hier maar héél stilletjes op DA. De meeste waar ik contact met had muizen er allemaal vanonder. Ik ben ook niet zo actief meer, ik heb er geen zin meer in. Ik probeer zoals je ziet nog altijd te schilderen, ik vind het ontspannend. Of het mooi is, dat is wat anders! Ik heb er net nog een afgemaakt, blijven oefenen hé.
En heb jij tijd gehad om iets leuks te doen ( buiten je huis verbouwen) ook? Geen mooie foto's genomen of nog altijd geen zin?

πŸ‘: 0 ⏩: 1

GJOA-ART In reply to Lentekriebel [2011-10-05 12:33:10 +0000 UTC]

nee, ik heb geen enkele foto gemaakt...een soort van writersblock denk ik
de kans is groot dat het hele bedrijf stopt met bestaan...dat help dus ook niet echt
mee...ik probeer rustig te blijven en ben op zoek naar nieuwe mogelijkheden...hoe gaat het met je gezondheid? niet te veel last van hoop ik! je laatste schilderijtje ziet er weer leuk uit...een beetje klein maar toch

πŸ‘: 0 ⏩: 2

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-10-05 15:17:10 +0000 UTC]

Ik had dit beter in een note geschreven, het is allemaal nogal persoonlijk. Je kan altijd nog sluiten na het lezen. Sorry.

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Lentekriebel In reply to GJOA-ART [2011-10-05 15:05:21 +0000 UTC]

Heel jammer, steeds meer bedrijven gaan over kop. Ik hoop voor jou dat er zich toch nieuwe kansen aanbieden. Ik weet niet in welke branche je werkt of werk zoekt? Niet gemakkelijk die onzekerheid. En dat heeft zeker een invloed op hoe jij je voelt op dit moment. Ik kan wel zeggen dat je de moed er moet inhouden maar daar heb je niet veel aan hΓ©. Positief blijven denken en wie weet komt er wel iets totaal nieuws uit de bus, een totaal nieuwe start. Is er niet iets wat je altijd al had willen doen, iets totaal anders. Iets dat je kan doen na een eventuele omscholing? Ik hoop voor jou en je gezin dat je snel duidelijkheid krijgt.
Nog steeds het zelfde wat de gezondheid betreft. Stilletjes achteruit met af en toe een betere dag. Steeds moeilijker om de moed er in te houden en mijn gedachten wat af te leiden. Ik heb een andere dokter en die wil me doorsturen naar nog maar eens een andere specialist. En dan ga ik weer hopen, we zien wel. Ik wil niet weer een teleurstelling oplopen.
Ik probeer maar wat op kleine doekjes zodat ik niet teveel geld verkwist. Alhoewel ik heb ondevonden dat op een grote canvas schilderen veel gemakkelijker gaat. Maar wat doe ik met al die niet zo mooie schilderijen.
Het laatste moest er uit zien als een mistige morgen. Ik had het al helemaal in gedachten hoe het er zou moeten uitzien. Maar het zo op doek krijgen dat is wat anders!!! Ik weet ook niet hoe je zoiets doet, ik doe maar wat.

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Asfodelo [2011-06-05 05:52:26 +0000 UTC]

Gerrit!
I'ts been so long, huh? How have you been? How's life, family, work, art?
Hope to hear from you soon, buddy!
Greetings!

πŸ‘: 0 ⏩: 0

grafitomane [2011-04-29 10:53:00 +0000 UTC]

Thanks, mate! hope you are well

πŸ‘: 0 ⏩: 0

scheinbar [2011-04-28 13:39:00 +0000 UTC]

thanks for the fav

πŸ‘: 0 ⏩: 0

kleanthis [2011-04-27 09:34:49 +0000 UTC]

thank you very much!!!

πŸ‘: 0 ⏩: 0

inObrAS [2011-04-24 05:05:58 +0000 UTC]

Thank You very much for the !

πŸ‘: 0 ⏩: 0

DouglasHumphries [2011-04-23 02:36:35 +0000 UTC]

..thank you Gerrit !

πŸ‘: 0 ⏩: 0

Myrddhin [2011-04-22 17:46:11 +0000 UTC]

Hartelijk dank

πŸ‘: 0 ⏩: 0

samborsky [2011-04-22 12:34:24 +0000 UTC]

Thank you so much for the faves

πŸ‘: 0 ⏩: 0


| Next =>